Medlemskap

Spinndisc FK är en politiskt obunden förening som grundades 2005 i samband med byggandet av Bulltofta discgolfbana i Malmö. Klubben hade då fem medlemmar.  Sedan starten har klubben vuxit till ca. 430 medlemmar och klubben har nu 4 st banor, 2 i Malmö och 2 i Lund. Regelbundna mindre tävlingar (kallade Spinndiscen) anordnas på våra banor varje vecka under sommarhalvåret. Klubben brukar också anordna en större (inter)nationell tävling varje år.

Genom att bli medlem hjälper du klubben att växa vilket ger oss (och dig) mer inflytande, mer resurser, och större möjligheter att investera i våra banor och framtida projekt! Större delen av medlemsavgiften går till underhåll av våra banor (jämfört med att hyra en tennisbana för 200:- per gång får du väldigt mycket discgolf för pengarna).

Sporten växer mer än någonsin och det finns massor av idéer på olika satsningar i klubben. Ditt bidrag är viktigt för göra dem verklighet och vidareutveckla verksamheten.

Dessutom blir sporten ännu roligare och du lär dig snabbare då du kommer att få massa tips och inspiration från klubbens mer erfarna spelare. Att bli medlem i Spinndisc FK kostar 250:- per år och berättigar dig bland annat rabatt hos ett antal discåterförsäljare* och att vara med på:

• Spinndiscen (måndagkvällar)
  • Klubbresan
  • Klubbfesten
  • Klubbmästerskapet
  • Träningar
  • och mycket mer...

*(psst. du sparar in hela medlemsavgiften om du köper fler än 16 discar på ett år)

Obs! Medlemskapet i klubben gäller per kalenderår. Blir man medlem efter 1:e november gäller medlemskapet för hela nästkommande år.

Bli Medlem