Spinndiscen

Anmälan

Anmälan öppnar alltid två dygn innan spelstart och stänger 60 minuter innan spelstart så att vi hinner stämma av anmälningarna mot vår medlemslista. Både anmälan och avanmälan görs digitalt i Tjing.
Spinndiscen Pro
Spinndiscen Amatör

Följ länken och skapa ett konto redan idag så du är förberedd! Klicka på länkarna i spelschemat längre ned för att komma till respektive veckotävling.

Senast 15 minuter innan spelstart blir du tilldelad en grupp med starthål där du sedan kan värma upp inför rundan. Se till att dubbelkolla ditt starthål innan rundan börjar om vi behöver göra ändringar pga. sena avhopp. Observera att spelstart kan tidigareläggas tidigt och sent på säsongen för att vi ska hinna spela innan mörkret. Följ informationen på Facebook, Discord och i Tjing som kommer inför varje Spinndisc.

Vet du att du har fått förhinder ska du avanmäla dig för att göra plats för andra som vill spela. Ett resultat på fyra kast över par registreras på de hål man eventuellt missar i början om man är sen. Blir man försenad kan det vara lämpligt att skriva antingen direkt till någon i din grupp eller i kanalen #spinndiscen-pro resp #spinndiscen-amatör på klubbens Discordserver att man är på väg så att gruppen vet om det.

Spelet

Vi spelar efter pdga:s regler så se till att hjälpas åt inom gruppen om ni är osäkra på någon regel. Självklart spelar vi först och främst för att ha roligt, men Spinndiscen ses av många som träning i att tävla. Deltagare ska känna att de kan komma till rundan och fokusera på att prestera utifrån deras egna förutsättningar.
Spinndiscen spelas vid 23 tillfällen i år, där dina 10 bästa placeringar räknas in i totalpoängen.

Gruppen utser en person som för resultat i Tjing och en person som verifierar resultatet efter varje hål. För att verifiera resultaten klickar du på menyn i scorekortet på Tjing och väljer "Switch to verifier". Ni kan när som helst under rundans gång byta person som för scores och verifierar.

Samling före och efter rundan är frivillig, men nyttig information kan ges inför rundan. I Tjing kan du senast 15 minuter innan spelstart se vilket ditt starthål är, så du kan ta dig direkt dit om du inte vill eller hinner vara med på samlingen.

Covid-19

Trots minskad smittspridning av Covid-19 stannar du givetvis hemma om du känner dig sjuk!

Spinndiscen spelas på måndagar och vi spelar enligt följande schema:

Pro Amatör
Spinndiscen #20 - 22 augusti kl.18:00. Bulltofta Blå St Hans Blå
Spinndiscen #21 - 29 augusti kl.18:00. St Hans Blå Sibbarp
Spinndiscen #22 - 5 september kl.17:30. Sibbarp Bulltofta Vit
Spinndiscen #23 - 11 september kl.10:00 & 14:00. St Hans Blå - Gemensam avslutning!